Friday, July 19, 2019

Booking Air Ticket

Dengarkan Percakapan Berikut:


Garuda Airways

Good morning. Can I help you, Sir?
Kevin
Good morning. My name is Kevin. I’d like to book a seat on a plane to Manado.
Garuda Airways
What date and what time, please?
Kevin
I would like to travel on 15th August and return on the 17th of August.


Garuda Airways
Yes, sir. Do you want to take the first flight or the second?
Kevin
I’d like the third flight and an aisle seat, please.
Garuda Airways
If you’ll wait a second, I’ll check the flight schedule for you.
Kevin
Okay
Garuda Airways
There is a flight leaving Sukarno-Hatta at 11:50 am, which arrives in Sam Ratulangi International Airport at 2.00 pm local time. That’s the third flight. But we regret to inform you that the aisle seats are fully taken. Will a window seat do, Sir?
Kevin
It’s okay; that suits me, too. What time should I arrive at the airport?
Garuda Airways
Departure time is 11:50, so you should be at Sukarno-Hatta Airport at 10:50 at the latest.
Kevin
Okay, thank you. I’ll take it. Can I pay by credit card?
Garuda Airways
We accept all credit cards

Garuda Airways
Selamat pagi. Ada yang saya dapat bantu?
Kevin
Selamat pagi. Nama saya Kevin. Saya mau pesan tiket untuk penerbangan ke Manado.
Garuda Airways
Untuk tanggal berapa dan jam berapa, Pak?
Kevin
Saya mau berangkat tanggal 15 Agustus dan kembali tanggal 17 Agustus.

Garuda Airways
Baik Pak. Bapak ingin penerbangan pertama atau kedua?
Kevin
Penerbangan ketiga dan kursinya yang disamping gang/Lorong.
Garuda Airways
Tunggu sebentar ya Pak. Saya cek dulu skedul penerbangannya.
Kevin
Baik Pak.

Garuda Airways
Ada penerbangan berangkat dari Sukarno Hatta jam 11:50, yang tiba di Sam Ratulangi jam 14:00 waktu setempat. Ini penerbangan yang ketiga.
Namun, maaf pak kursi yang di sebelah gang sudah tidak ada. Apakah kursi dekat jendela mau pak?
Kevin
Baiklah, itu cocok juga. Jam berapa saya harus sudah ada di bandara?
Garuda Airways
Jam keberangkatan 11:50, jadi Anda harus berada di bandara jam 10:50 paling lambat.
Kevin
Baik Pak. Terimakasih. Saya akan pesan. Bisa bayar dengan kartu kredit?
Garuda Airways
Kami menerima semua jenis kartu kredit.